Translate

tisdag 4 februari 2014

Woaw, så fin.

(Gills gräsätare på en trädgårdsblogg?)
Köpt nytt kandar till min Orient. Oj oj, så mallig han blev. (För att inte tala om hur mallig jag blev!) Rundsytt i svart läder och mjukt, mjukt, mjukt. Nåja, det är inte pinfärskt, min stallkompis sålde det, lätt begagnat men otroligt välskött. Ett Otto Schumacher-kandar. Jisses, ska min hästplutt bli så fin? Japp, med ålderns rätt, så.


Med äkta Swarovskipärlor på pannbandet. Hm. Fråga mig inte varför en häst måste ha sådana fina stenar i pannan.


Men han gillar verkligen sitt nya kandar. Jobbar på och spänner upp sig och spelar Allan. Hans fullblodssida kommer fram i gång och humör. Ni skulle bara se. Aldrig trodde jag att han skulle bli så härlig och duktig som han nu, 18 år gammal, är att rida. Medelsvåra rörelser, dock inte helt befäst i formen. Men det kommer lite i sänder.

 
Här har min dotter K fotograferat Orient i nya utstyrseln. Att bli med på bild är inte hans största nöje här i livet. Hellre då äta och skubba runt i hagen.
 
Hej hopp!
Törnrosa

4 kommentarer:

  1. Den är vacker tycker jag även om jag inte är någon hästälskare.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hei! Man skal kjennes på rideutstyret. Vakker Orient. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  3. Här har vi en bild på honom i kandaret framifrån också :) http://stalltjej.weebly.com/uploads/2/6/0/9/26093780/9100402_orig.jpg
    (markera bildadressen och kopiera och klistra in i adressfönstret så ser ni bilden. Eller gå helt enkelt in på http://stalltjej.weebly.com och scrolla lite nedåt!)
    Kram från hon som har hand om Orients lookalike :)

    SvaraRadera