Translate

fredag 11 november 2011

Jag är ingen ordningssam trädgårdsmänniska. Går det så går det. Allt ska gå fort och lätt, men trädgården har ändå lärt mig att vara mer tålmodig och även att fullfölja mina projekt. Det är lite svårt att slänga in dem i garderoben då jag inte lyckas snabbt nog.
När jag klipper mina citronträd har jag börjat sticka dem för att få nya små träd. På kul och för att se om jag lyckas. Den vänstra är en stickling från förra året, de i högra krukan är från denna sommar. Ställer dem fuktigt och varmt i växthuset. Först med en plastpåse över, såjord i krukan och rejält med ljus. Inte direkt sol bara. Efter någon månad kollar jag om de tagit sig, tar av plastpåsen i så fall och låter dem fortsätta stå i växthuset, på jorden. Inget märkvärdigt, alltså. Men det lär väl ta tid innan första citronen dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar