Translate

tisdag 8 november 2011

På ingångsverandan står fortfarande några olivträd i kruka. Citronträden är inflyttade i värmen och står med extra ljus. Snart får både de och oliverna flytta ned i den svala källaren där jag har växtlampor tända hela dagarna via timers. I källaren övervintrar jag även kamelior, nerium, fuchsior, pelargonier, buxbom, rosmarin, agapanthus och agaver. Min nyligen införskaffade trädormbunke ska också bo där i vinter. Vattnar gör jag en gång i månaden med regnvatten som jag sparat. Om det blir en varm vinter får det bli vattning lite oftare, särskilt för fuchsior och pelargonier.
I ett oupplyst källarrum står avlövade fikon, hortensior, ömtåliga klematis, rosor och nedvissnade tofsliljor. De får bara en gnutta vatten då och då för att inte helt torka ut.

1 kommentar:

  1. Vilken vacker entré.
    Jag ska övervintra en kamelia för första gången, bättre att ha den kallt än i rumstemperatur?

    SvaraRadera