Translate

söndag 25 mars 2012

Till Annelie och Hans, med kackel och kramar.

Men allra först, välkommen till Zinnia, min nya följare. Så roligt att du hittat hit till mig.


Och här till er, Annelie och Hans, som smakbitar på vad som värper och kacklar och ruvar och pickar och ger mig sån´ glädje.

Lunchen är serverad!



När lunchen är avnjuten går de lite äldre damerna värdigt uppför spången i hönshuset och sätter sig för att vila middag.






Ottilia passar på att värpa när det är lugnt inne. Alla ungtupparna är ju ute och jagar höns, ingen har sett att hon smugit sig iväg för att lägga ett ägg.


Hon är så vacker i silvergrått med svagt beige huvud och krage, svart kam och blå öronskivor. En riktig liten prinsesshöna!


Nu får jag smyga ut innan hon tröttnar på mitt fotograferande.

Hej hopp!

                                                              Kramar från Törnrosa


4 kommentarer:

  1. Vilken är rosen, ser makalöst fin ut...

    SvaraRadera
  2. När jag tittar på dina bilder av höns kommer jag att tänka på.. Att höns är tämmligen intelligenta djur. Samt att de är individer. Jag glömmer ofta det när jag köper mina ägg i butiken. jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  3. Oh, vilka fina hönor du har! Jag blir alldeles avis ju. Jag skulle så gärna vilja ha hönor, det fanns med när jag var liten och godare ägg får man leta efter. Och då¨på den tiden gick vi hit till Snäckskalsdalen och tog en skottkärra med snäckskal till hönorna så att skalet skulle bli tjockt och fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Att ha höns i trädgården är väl bland det trevligaste som finns! Jag kan studera dem i timtal (nästan).

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera