Translate

måndag 18 februari 2013

Maj 2012.

Vinden ryter som ett ånglok utanför i mörkret. Sitter och tittar på förra årets vårfoton. Känns oändligt långt borta med julrosor, blommande körsbärsträd och knoppiga tulpaner. Hittade de här bilderna på en bukett från trädgården. Blev glad av dem. Kanske kan jag även glädja någon mer.



De är tagna i mitten av maj, den månad som jag tycker allra bäst om. Då ligger hela den orörda sommaren framför mig och hoppet om värme och härliga dagar finns fortfarande.


Men än är det snö och kyla som gäller.

Törnrosa

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder fulla med vårlängtan. I dag har snön vräkt ner här hos oss så vi får nog vänta ett tag till på våren.
    Ha en fin vecka. Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Jo, jag sitter uppe med F och ser snöflingor som singlar utanför fönstret. Ska det aldrig bli vår? Jag vet, det är ju bara februari men visst kan det väl börja bli lite töväder. Det är väl inte för mycket begärt? Jättefina bilder på en vacker bukett.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Tack! Nu känns det lite gladare här i sängen! Vaknade idag på min lediga dag med huvudvärk,. Ute är det grått och väldigt långt kvar till vår.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Härliga vårliga blommor, nu längtar man verkligen efter att snön ska försvinna och det gröna visar sig! Här har vi strax under nollan med kall snålblåst idag!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen en glädjande bukett! Här har vi aprilväder idag, ömsom sol och ömsom snöfall, så det är väl inte så långt kvar :)

    SvaraRadera
  6. Jaa, jag håller med; maj är bäst! Och vi är ju faktiskt ganska snart där, även om det känns avlägset när man ser snön ute. Härlig bukett!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder med älskade vårblommor!
    Håll ut!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Sånt frosseri, nästan lite syndigt ;) Tre månader kvar?
    Kram och håll ut i kylan!

    SvaraRadera
  9. Disse bildene ble jeg glad av. Ha en fin kveld! Hilsen Anne

    SvaraRadera
  10. Sådant behöver man se nu, det är ju nästan så man tror att det inte kan bli så.....men ....
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst blir man glad åt din bukett!
    Håller med om att maj är en så löftesrik månad, men själv älskar jag nog ändå mest juli, när rosorna är som praktfullast.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Tack för den glädje du sprider med dina bilder, maj känns overkligt nu när det fortfarande är full vinter. Men idag kom solen fram...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag säger bara : Tack! Och längtar vidare tillsammans med dig.......

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ibland kan man undra hur det ska gå till att få det grönt ute igen. Speciellt som vi verkar ha glidit in i nåt permafrostliknande här hos oss, svinkallt, snålt och fruset, ingen snö. Burr. Underbara bilder på fina blommor!
    Agneta kram

    SvaraRadera