Translate

måndag 8 oktober 2012

Misslyckat blev lyckat.

Förra hösten gjorde jag om en plantering precis innanför våra grindar. Nytt japanskt prydnadskörsbärsträd, några Molinia-gräs, ett antal frösådda röda rubeckior ´Magnus´ och en tulpaner i svartlila och orange. Kantade rabatten med alunrot. Tänkte att det rosablommande trädet skulle vara färdigt med sitt innan de sena tulpanerna slog ut. Men ni vet ju hur våren var; kall, kall, sedan varmt och allt blommade samtidigt. Inte så snyggt där i planteringen, mer kul och roligt. Men från juli månad har rabatten fungerat som jag hade hoppats och den blommar fortfarande även om rudbeckiorna är medtagna av allt regnande.










Törnrosa

11 kommentarer:

  1. That is an attractive Heuchera that you have under the tree. Those deep pink flowers are thicker than many Heuchera flowers, so they show up well.

    SvaraRadera
  2. Verkligen lyckat och samspelt! Jag gillar också "magnus" och glömmer aldrig när den var årets perenn, jag jobbade på "plantis" då och snacka om att vi expierade många.....
    Gillar även magnus för jag tycker den är så fin i alla stadier, den kan verkligen vara ursnygg vissen!
    Ha en fin dag, jag hoppas på fortsatt trädgårdsarbete.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så snygg plantering, älskar kombon gräs och Magnus.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Va fint! Vilka härliga blommor på den Alunroten! Jag är en av dom som uppskattar Alunroten för blommorna också. Vet att en del klipper bort blommor på Alunrot och Hosta, det händer inte här:-)
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina färger ihop! När frösådde du 'Magnus'? De jag frösådde i våras har ingen tanke på att blomma i år, men kanske nästa år, vi får se.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Så fina tillsammans förstår att du är nöjd.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Det blev mycket fint! växterna passade fint tillsammans.
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Alunroten var fin.Allt i kombinaton bir snyggt.MVH

    SvaraRadera
  9. Mycket snyggt, helt i min smak!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Gillar det rosa och det spretiga.

    SvaraRadera
  11. Vilken harmoni! Himla snygga kombos.
    Kram!

    SvaraRadera