Translate

söndag 11 november 2012

Bli-glad-av-bilder, del I.

Sommarens ena trädgårdsresa gick till olika privatträdgårdar. Det blev en riktig inspirationsresa. Så mycket fint, intressant och vackert vi såg. Nu tänker jag inte visa vyer från själva trädgårdarna, inte utan ägarnas tillåtelse. Men det blev även en hel del foton där man bara ser små utsnitt från besöken, närbilder på växterna, och de glädjeämnena delar jag gärna med mig av.








Tänk, så mycket fint det finns hos trädgårdsmänniskor i vårt land. Blev du också inspirerad? Mer en annan dag.

Hej hopp!

11 kommentarer:

  1. Jag är inte så mycket för trädgårdspynt, men tanten som går in för landning i gräset är grymt rolig. Och sagolikt bra placerad! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skulptur den skulle jag gärna ha hos mig också.

    Riktigt fina bilder.

    Trevlig vecka

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder som man blir glad av:)). Längtar till sommaren.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder och det finns hopp om att det kommer att se ut så en gång snart igen......tänk att det kan vara så dött som det är nu och sen går det ju ganska fort och så är allt grönt igen, det är otroligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Mycket fint och läckert!
    Kram

    SvaraRadera
  6. tänk att man kan få komma in i så många privata paradis och få njuta. Så trevligt att så många trädgårdsägare vill dela med sig tycker jag. vackra små utsnitt du visar.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst blir man glad av allt fint du visar, vill se mer...hoppas du får tillåtelse av ägarna!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Zappa always appear to be turning around and waiting for you to catch up. I think he wants you to run with him and do less stopping to take photos :)

    Even with many of the leaves gone, the woods are still lovely, especially with lots of autumn leaves on the paths to walk through. The fourth last photo really shows how you are surounded by the countryside, as well as how lush your property is with so many trees and shrubs.

    SvaraRadera
  9. hej!

    Vilken mysig blogg du har :)

    Skulle bli jätteglad om du ville kika in på min pysselblogg och
    kanske lämna en liten kommentar!

    Ha en bra dag :)

    Mvh// Martina

    SvaraRadera
  10. Fina blad och färg kombinationer!! spec. sista bilden mycet fint!!
    Ha de
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Det här inlägget ska jag komma ihåg och gå tillbaka till när det inte är så vackert ute som idag :)

    SvaraRadera