Translate

onsdag 20 augusti 2014

Kallt ute.

Då går jag in. Har ändå varit ute sedan halv tio i morse och kom in strax före 19-tiden. Bundit upp vilda tomater i växthuset, plockat runt bland krukor ute, vattnat de som står under tak, burit bort "skräp" och klippt överblommat. Ordnat nya blickfång, funderat över en kruka med gräs; var kan den stå? Drack mitt kaffe i växthuset, åt fil och ägg vid blå bordet, gick lång promenad med vår hårboll Zappa (colliehanne modell mycket ludd!) och umgåtts med påstridig ungkattspojke. Leonidas. Han ska promt med mig överallt, helst då sitta i knä och gullas med.
Några stillebenbilder blev det också. Gillar jag rost? Mm, bara inte på min Subaru.

 
 
 
 
 
Blir du aldrig färdig, matte, så du kan sitta här med mig igen, verkar Leonidas tänka lite surt.
Hej hopp!

10 kommentarer:

  1. Mycket fint att titta på!!!
    Fint med rost men vill inte heller ha det på bilen.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Nog är det kallt allt. 12 grader nu på kvällen och det har inte varit många fler på dagen. Solen tittade fram mellan skurarna idag Undrade vem som tände lampan hihi.Mest har det regnat 60mm hittills. NU FÅR DET VARA NOG.Undrar om det hjälper att jag skriker det????
    Du har så fint hos dig och härliga bilder.
    Ha en fin dag i morgon med
    Kram meta

    SvaraRadera
  3. Härligt med en utedag, själv har jag börjat jobba, mindre kul. Du har verkligen lyckats med dina blickfång, som vanligt skickliga du! Mitt korstörne har bara funnits en vinter i min trädgård, vi får se hur det går, är det vanliga gröna, är glad åt det.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hei! Det høres ut som du har hatt en drømmedag i hagen. Vakre stilleben du har laget. Det er flott med rust, bare vi får bestemme selv hvor det skal være.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Snyggt med rost men rost skulle inte ha varit något om det inte fanns "vänner" i form av vackra växter! Snygga "installationer" Luv it ;)

    SvaraRadera
  6. Så härligt med en dag i trädgården. Här har det regnat väldigt mycket de senste dagarna, så trädgården börjar kännas eftersatt. Dessutom står allting ihopbaxat eftersom vi har haft en målare här som har målat om huset. Det är bara mitten av augusti, men det känns som om höststädningen har börjat så smått. Ska definitivt ha en mer lättskött trädgård nästa år.

    Kram och solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Va härligt med en hel dag i trädgården! Det är så fint hos dig och du har blicken för vad som gör sig bra tillsammans!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Underbart med en heldag i trädgården. Tid att njuta men också att ompröva och komma på nya lösningar när det gäller samplantering och blickfång.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vilka snygga krukarrangemang. Nu blir jag inspirerad att ta tag i mina förfallna sommarplanteringar.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Så snyggt och inspirerande. (Måste verkligen se över mina blickfång och äntligen ta väck de rankiga penséerna från i våras!)
    Ha det gott.

    SvaraRadera