Translate

tisdag 30 september 2014

Stenar funna.

Min stenjakt i förra veckan blev lyckosam. I söndags hämtade vi hem två halvstora stenar från grannens åkerholme. Självklart hade han givit oss ok innan Bustern fick göra tjänst med skopan igen. Stånk och stön, inte bara från traktorn, så var de på plats i grusgården.
Den ena stenen lite toppig och upprättstående, 
 den andra platt och liggande. Jag blev så himla nöjd med dem. Väl på plats blev de ännu bättre än jag först trodde. Och igår planterade jag de sista gräsruggarna och en småflikbladig japansk lönn. Ska ta foton imorgon så kanske det blir ett ytterliggare inlägg från grusgården. Då i sin färdiga skepnad.
Hej hopp!

13 kommentarer:

  1. Åh, nu blir jag avis ;) Vill också ha några stora stenar i trädgården, men hur sjutton får man hem det? Nåväl, jag är glad för din skull;) Fina!!

    SvaraRadera
  2. Så fine steiner du har fått på plass. Jeg elsker steiner. I hagen min er det mange mange steiner og alle har lagt der siden tidenes morgen....med mose på:) De får alle sammen bli så lenge de vil. De dekorerer så fint og gir hagen form. Det blir spennende å se hele grusgården din ferdig!

    Ha en god kveld.

    SvaraRadera
  3. Heldige deg! De var veldig fine :)

    SvaraRadera
  4. Verkligen lyckat! Det är så roligt att leta stenar nästan som skattjakt.Hoppas få se mer från grusgården:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så fridfullt och vackert! Jag älskar sten i trädgården.
    Jag gillar däremot inte att städa inne, pest och pina är det. Men ut älskar jag att städa i växthuset och bland mina krukor. Då vilar jag hjärnan. Sedan rör jag till det på några timmar och så får jag börja om. Det blir nämligen stökigt när jag skall fota för det är så mycket i vägen.
    Ha en bra dag i din sköna hösten
    Annika

    SvaraRadera
  6. Fina stenar. Ska bli trevligt att se hur hela grusgården med gräs och växter.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka finfina stenar. Ibland när jag går utmed sjön så tittar jag lystet på de finfina stenarna som bonden slänger i högar när de ploppar upp ur åkern. Synd att de ska vara så tunga!

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Åh så fint det blir! Nu tror jag bestämt att jag bjuder över mig på en fika endera dagen :))

    SvaraRadera
  9. Stora stenar blir fint där! likaså den flikbladiga Lönnen!
    Vill gärna se mer
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  10. Jag gillar stora stenar men var skall de bo hos mig tro. Får se när alla byggen är klara då kanske jag kan trolla dit nåt.
    Det blev väldigt fint hos dig i alla fall
    Ha en fin onsdag
    kram meta

    SvaraRadera
  11. Jag gillar också stenar i mina blombänkar....både vackra och praktiska här uppe i norr. Framhäver växternas skönhet och skänker dom värme genom solens uppvärmning.......=)
    Väldigt snyggt blev det hos dig....du har så fiiint... !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Hei! Steiner har jeg samlet på i mange år. Denne var flott. I stededenfor lagde skulpturer, er stein vakker og naturlig. En annen kjempefordel med stein er at de samler på varmen fra dagen. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  13. Förstår att du är nöjd, du har blick för det där du...
    Kram

    SvaraRadera